Rastlinné mlieka? Jedine tie od NUTTERY 🥛

Ahojte! Dnes som si pre vás pripravila ďalší článok z oblasti FOOD. Ak ma sledujete dlhšie, tak určite viete, že už nejakú dobu si idem zdravý životný štýl, s čím sa spája aj moje obmedzovanie kravského mlieka. Nemám k tomu špeciálny dôvod ani žiadnu intoleranciu na laktózu. Samotné som ho v podstate ani nikdy nepila, pridávala som si ho skôr do rôznych kaší, jedál alebo do kávy. Nehovorím, že som ho úplne vyradila, to by som nemohla jesť žiadne mliečne produkty a toho sa vzdať rozhodne nechcem. Milujem jogurty, tvaroh a aj cottage cheese. A tiež si ho sem tam dám do kávy a kapučíno neodmietnem. (aj keď už aj to sa snažím piť buď sójové alebo mandľové)

Odkedy som prvý krát nahradila kravské mlieko rastlinnými, neviem si to vynachváliť. Je to dôležitá súčasť takmer každých mojich raňajok a chuťovo mi v jedlách oveľa viac vyhovuje. Mandľové, kokosové, sójové či ryžové. U nás doma momentálne nesmie chýbať aspoň jedno balenie. Čo oceňujem je aj dlhšia výdrž po otvorení a chuť, ktorá je trošku špecifická a možno by neulahodila každému. Ale všetko záleží od značky a typu mlieka, lebo sama som mala tú možnosť ochutnať aj lepšie, ale aj horšie.
Ktoré je ale mojim favoritom? Rada skúšam nové veci, najmä čo sa jedla týka. Keď som dostala prvý krát možnosť ochutnať rastlinné mlieka NUTTERY Slovakia, neváhala som ani chvíľu. Určite ste aj vy mohli postrehnúť napríklad na instagrame rozkošné sklenené fľaštičky so zaujímavými názvami ako Mandľový raj, Makový sen či Lieskové nebo. Tieto mená vám hneď napovedia, že ide o mlieka práve v týchto príchutiach, ktoré obsahujú len samé kvalitné ingrediencie ako napríklad ryžový syrup či cejlónsku škoricu. Vyrábané sú ručne, neobsahujú laktózu, konzervanty a ani cukor či iné farbivá. Sklenené fľaše sú navyše ekologické, môžete ich dokonca kreatívne využiť a mlieka majú trvanlivosť až 10 dní. Ja som nesmierne rada, že moja spolupráca s NUTTERY trvá už niekoľko mesiacov a vďaka nim sú moje raňajky chutnejšie obzvlášť pri príprave smoothie misiek a tofu krémov, ktoré som si v poslednej dobe obľúbila.

Prvé mlieka, ktoré som mala možnosť ochutnať, boli v príchuti mak a zo zimnej edície s prídavkom kurkumy a zázvoru. To už bohužiaľ nevyrábajú, ale ako môžete vidieť na vrchnom obrázku, tá úžasná žltá farba mi krásne zafarbila a ochutila moju ryžovú kašu. Celkovo som bola prekvapená výraznou chuťou, ktorá je v mliekach naozaj cítiť a sú tak jedinečné a možno aj trošku netradičné. Ja ako veľká milovníčka maku som si veľmi obľúbila makový sen, no musím povedať, že za ochutnanie stojí každé jedno, ktoré majú v ponuke. Za posledné mesiace sa ku klasickému mandľovému mlieku a mandľovému so škoricou pridali aj lieskové nebo, ľadová káva alebo úplná novinka KA-KAVKO. Na to sa už veľmi teším, keď ho ochutnám a teraz na zimu je táto príchuť ako stvorená.

Ľadovú kávu som si obľúbila piť najmä v letných mesiacoch, kedy výborne padla ako osvieženie či už po nejakej športovej aktivite alebo len tak na chuť. Obsahuje 100% arabicu z kategórie Specialty Grade Coffee a vy si tak vašu obľúbenú kávovú chuť môžete vychutnať aj v tomto zaujímavom spojení s NUTTERY. Milovníci orieškov si určite prídu na svoje s Lieskovým nebom, vhodným do raňajkových kaší, palaciniek ale aj do kuchyne. Využitie týchto mliek je naozaj všestranné, ja sama ho skúšam pridávať do niektorých jedál, koláčov či smoothies. Na ich webovej stránke nájdete aj inšpiráciu, ako rôzne sa ešte dajú nápoje využiť, ja som napríklad skúšala vyrobiť domácu nátierku s avokádom a mandľovým rajom. Je to super náhrada smotany dokonca aj do polievky, pre jeho krémovú konzistenciu a príjemnú chuť.

Inšpiráciu na využitie mliečok nájdete taktiež aj u mňa na INSTAGRAME alebo stránke DAYBYME. Ako som už spomínala, tieto mlieka využívam takmer každý deň. Jedným z receptov, sú napríklad raňajkové lievance. Mám už svoj overený a obľúbený recept - stačí vám 50g vločiek, polovička banánu, 1 vajíčko, škorica, chia a asi 150ml rastlinného mlieka. Všetko spolu poriadne zmiešame na tekutú zmes a následne opekáme na panvici. Do cesta môžete pridať aj ingrediencie navyše, je to už len na vás a tiež si môžete bielko z vajíčka vyšľahať aby boli lievance viac nadýchané.

Druhým skvelým tipom sú ovsené či iné druhy kaší. Tie sa dajú pripraviť na toľko možných spôsobov od výmyslu sveta. Ja v NUTTERY mliekach vždy chvíľu povarím vločky do zhustnutia, ochutím, pridám svoje obľúbené oriešky, kokos, škoricu, korenie, prípadne protein. Môžete sa s tým super vyhrať a vždy bude mať kaša inú chuť. :) No a nakoniec som začala pridávať mlieka aj do čoraz viac obľúbených smoothie misiek. Stačí si zmraziť ovocie, napríklad banán, jahody alebo mango a na druhý deň ráno ho iba hodíte do mixéra, pridáte mlieko a vznikne vám dokonalá harmónia chutí. Misku si už môžete ochutiť podľa vás, pridať rôzne posýpky, ovsené vločky alebo granolu. A nezabudnite ani na nejaké orieškové maslo. :) Skvelým oživením smoothies je aj môj nový objav - tofu, ale o tom sa dozviete v ďalšom pripravovanom článku.

Mliečka sme si obľúbili aj v našej bežeckej komunite adidas Runners Bratislava, ktoré nám dodáva skvelá Kornélia, ktorá pre Nuttery pracuje a už nejakú dobu tiež beháva. Utorky tak máme oveľa väčšiu motiváciu vstávať na ranný WakeUp run, keď sa môžeme tešiť na takúto chutnú občerstvovačku po dobehu. 

Ja som tieto mlieka nevidel/a v obchode? Kde sa dajú zohnať? Poteším vás, že miest, kde sa dajú mliečka NUTTERY zohnať neustále pribúda, prípadne si ich viete objednať cez internet a prídu až k vám domov čerstvé. Odberné miesta nájdete na ich stránke, ale poradím vám, že ich viete zohnať v potravinách Yeme, v rôznych biopotravinách, bistrách a v niektorých kaviarňach vám s mandľovým mliekom pripravia aj kávu. 

Využitie týchto mliek, ako ste mohli zistiť, je naozaj neobmedzené. Či už si ho doprajete len tak na chuť, alebo v nejakom jedle, určite vám bude chutiť a trošku ho ozvláštni. V káve sa bude správať trochu inak ako klasické mlieko, ale pridá jej špecifickú chuť, takže stačí len vyskúšať. Ak ste tieto mlieka vyskúšali alebo vás zaujali, určite mi dajte vedieť do komentárov a pre viac informácií a inšpirácie môžete sledovať NUTTERY aj na FACEBOOKU či Instagrame.

Comments

  1. Ja som rastlinné mlieko ešte nikdy neochutnala. My máme domáci kravské, a nič lepšie nie je. Máme aj svoju smotanu a robíme si aj syry :-) . Je to síce práca, ale domáce produkty sú najlepšie :-) . Chováme dve kravy, ktoré sa od jari do jesene pasú na lúke. Cez ziu je to horšie, to je musíme dokrmovať kupovanú zmesí , ale aj v tej majú živiny, ktoré potrebujú :-) .

    ReplyDelete

Post a Comment