Moja prvá bežecká zima



V tomto článku prejdime viac k behu a k tomu, ako vyzeral môj bežecký a cvičebný plán posledných mesiacov. (do marca 2018) Bohužiaľ, okrem športovania mám mnoho ďalších aktivít, ktorým sa musím venovať ako škola, práca, blog a podobné, takže aj časovo som si to musela zladiť, aby som všetko postíhala. Rozhodla som sa každý týždeň absolvovať aspoň 1-2 tréningy s adidas Runners, plus občas fitko, hlavne kvôli posilňovaniu ako doplnková aktivita k mojim individuálnym behom. Nič nejde hneď, takže som vedela, že to bude chvíľu trvať, kým si moje telo na tento režim zvykne a kým opäť naberiem kondičku.

Najskôr som začala s kratšími behmi a to tak cca 3-4 kilometre. Mala som svoju overenú trasu, ktorú som behávala a na viac som si netrúfala, pretože som sa na to ešte ani necítila. Trvalo mi to vždy okolo 20 minút, takže som mohla vybehnúť hocikedy, ráno, večer, cez obed a nezabralo mi to veľa času. V posilke som cvičila na strojoch, s činkami, buď nohy alebo ruky, tak ako som bola zvyknutá. Plus sa pridali AR tréningy, ktoré boli najskôr zamerané hlavne na kondíciu a silu, takže sme nielen behali, ale robili aj rôzne cvičenia na techniku či spevnenie tela. Spomínam si, že to zo začiatku bolo dosť náročné, ale mne osobne viac vyhovuje, keď nemusím cvičiť sama, a preto som mala vždy väčšiu motiváciu ísť na takýto tréning.


Vo fitku je celkom nuda, ak tam človek chodí sám, a keď má stále podobný cvičebný plán. Už ho to ani nebaví a je to strašne stereotypné. Halové tréningy však boli vždy iné, zábavné, mala som naozaj pocit, že som si zamakala, a že som pre seba niečo urobila. Pár týždňov tréningov, cvičenia a behu prinieslo osoh, pretože som si trúfla aj na viac ako len 4km. Jedného dňa som sa prihlásila na ranný beh a odbehla som svojich prvých 8km v živote. A nebolo to vôbec také hrozné, ako som si myslela a len ma to uistilo, že tú kondičku naozaj mám, a že som sa zlepšila. Mojim ďalším úspechom bolo odbehnúť 10km a následne aj mojich prvých 12km. Aj to sa mi podarilo vďaka Chill runom s adidas Runners. Sama by som sa na to možno neodhodlala, ale keďže sme sa navzájom potiahli, nakoniec som to zvládla.


V novom roku sme sa z kondičných tréningov presunuli na tie intervalové. Nasledovala príprava na jarné nadchádzajúce bežecké podujatia. Z tréningov som nevynechala ani jeden a poctivo som sa snažila podávať čo najlepší výkon. Začali sme zľahka 200kami a týždeň po týždni sme pridávali buď dlhšie vzdialenosti alebo počet opakovaní. 400m, 600m, 800m až napokon 1 kilometer. :) Buď v tempe na 5 alebo 10 kilometrov. Bolo to náročné, ale čím viac tréningov som mala za sebou, tým sa mi behalo lepšie, mala som skvelé časy a posúvalo ma to vpred. Myslím, že mi to naozaj pomohlo a tým, že som to robila pravidelne každý týždeň to prinieslo aj požadované výsledky. A hlavne som to robila s radosťou a nie z nutnosti. Začala som si užívať každý jeden beh. 

Začala som vstávať skoro ráno o 6:00, len aby som mohla ísť behať. :D Vy by ste vstali, ak by ste nemuseli len kvôli behu? Myslím, že nie. Tiež som sa naučila, že neexistuje zlé počasie na beh, ale len zle oblečený bežec. Išli sme naozaj za každého počasia. Môj prvý ranný 8km beh si pamätám veľmi dobre, kedy otrasne pršalo a voda mi šľahala do tváre. Ja som sa celý čas modlila, nech už je koniec a nech už mám po tom. Behali sme už aj za vetra, v snehu, ... no a občas bolo aj normálne počasie. :D Keď ste si však hneď z rána odtrénovali, bez akýchkoľvek výhovoriek, ten pocit potom stál vždy za to a ja som bola super naštartovaná na celý deň s dobrou náladou.


Svoje bežecké schopnosti som stihla otestovať už aj na dvoch pretekoch. Zúčastnila som sa 2 z 3 častí Zimnej Série ČSOB. Na Železnej som bola len pracovne, no v Petržalke a pri Eurovei som už bežala. Zatiaľ len 6km, dlhšie behy si nechávam na neskôr. Oba som zabehla celkom slušne, ten druhý ešte lepšie, kde som si zlepšila svoj čas na 6km na 26:08. :) Na stupienok víťazov to ešte stále nebolo, no pevne dúfam, že raz sa to podarí. Moje konkurentky sú naozaj výborné bežkyne a sama na sebe cítim, že to chce ešte viac tréningu.



Ako sa hovorí, najlepšie veci sú tie nečakané a neplánované. Preto vám chcem oznámiť, že už tento víkend, v nedeľu (25.3.2018) pobežím svoj prvý polmaratón v živote a to vo Varšave! :O Vyhrala som súťaž a tak mám vďaka adidas Runners túto jedinečnú možnosť, ktorú by bolo škoda nevyužiť. Odlietam už v piatok, takže ma čaká zaujímavý víkend v spoločnosti ďalších bežcov, a už som veľmi zvedavá, aké to bude a ako mi to pôjde. Nedávno som si len tak odbehla cvične 17km, čo už je len kúsok od tých 21 polmaratónskych. Držte mi palce, nech to prežijem a ja vás samozrejme, ak sa podarí, budem o mojich zážikoch čoskoro informovať. :)


Comments