I became a runner


Prešlo pár mesiacov a ako som písala v prvom bežeckom článku, z jedného skúšobného tréningu s adidas Runners Bratislava sa nakoniec stala moja pravidelná týždenná rutina. Nemôžem uveriť, že to s behom ťahám už viac ako rok, ale viem, že nebyť toho prvého tréningu a môjho prvého kroku k nejakej zmene, nie som tam, kde som dnes. Ak človek niečo chce, má motiváciu a berie to skôr ako zábavu, než nejakú povinnosť, ide to oveľa jednoduchšie. Každý týždeň sa teším na ďalšie a ďalšie tréningy, ktoré už hádam ani neviem spočítať, bolo ich nespočetne veľa. Ale o komunite adidas Runners a tréningoch sa určite dozviete viac aj v ďalších článkoch, ktoré plánujem. :) Vďačím im za veľa, namiesto štyroch kilometrov, ktoré som odbehla len tak tak dnes nemám problém s 5, 10 či dokonca 15 kilometrami. A to všetko po pár mesiacoch pravidelných tréningov. 

A stále som v podstate len na začiatku svojej cesty a rozhodne neplánujem prestať. Hovorí sa, že ''never give up''. :) Nikdy to nevzdávaj, hlavne, keď si na dobrej ceste. Vždy môžeš zmeniť svoj život k lepšiemu, ja som pridala pravidelný pohyb, lepšiu stravu a výsledky je na mne určite vidno a cítim sa oveľa lepšie. Stala som sa sebavedomejšou a úplne inou osobou akou som bývala! Možno to bude aj tým, že na seba natiahnem všetko, čo mám v skrini, teraz skôr musím priťahovať opasok. :D Ale hlavne mi beh pomohol psychicky. Stal sa zo mňa silnejší a odhodlanejší človek s vierou v samého seba, že keď niečo chce, tak to dokáže a vie sa neustále prekonávať. Som pripravená v mojej bežeckej ceste pokračovať a neustále napredovať. Teším sa, čo všetko ma čaká ďalej a kde sú moje skutočné limity a hranice. Nikdy by som si v septembri 2017 nemyslela, že ma beh takto nadchne, a že z tej starej lenivej Ajvn vznikne táto úplne nová verzia, ktorú by ste možno ani nespoznali.
V čase písania tohto článku som mala za sebou zimnú prípravu, halové kondičné tréningy a prvé intervalové tréningy, z ktorých som ani jeden nevynechala. A taktiež som absolvovala aj svoje prvé preteky v tejto novej forme, ktoré nedopadli vôbec zle. Keď som s behom a tréningami začínala, netušila som, že moja vášeň pre beh prerastie až do takýchto veľkých rozmerov, a že vám raz budem písať o tom, prečo som si beh zamilovala a ako mi zmenil život. Nešla som do toho s veľkými očakávaniami. Ale keď sa raz pre niečo nadchnem, mám motiváciu a ''chtíč'' ísť za tým svojim a makať, má to aj svoje výsledky. Najťažšie je určite začať a spraviť ten úplne prvý krok. Či už idete úplne od nuly alebo ste mali dlhšiu pauzu od nejakej aktivity. Dostať sa na tú správnu vlnu dá niekedy zabrať a človek častokrát potrebuje len nejaký impulz alebo menšie postrčenie. 

Všetko je to v hlave. Keď presvedčíte svoje vnútorné JA, že si dnes idete zabehať, tak si naozaj pôjdete zabehať a nič vám v tom nezabráni. Výhovorky treba vyhodiť z hlavy, ak sa budete zamýšľať nad tým, aké je počasie, že nebudete vládať, a že nechcete byť celý spotený vedzte, že sa nikdy nikam neposuniete a beh pre vás nebude potešením. Ja som dokonca niekedy v minulosti riešila aj to, čo si o mne myslia náhodní okoloidúci. Pritom na tom vôbec nezáleží, nemusíte sa cítiť trápne ani hlúpo, stále pre seba robíte viac ako tí, ktorí sa vyvaľujú na gauči pred telkou a nepohnú zadkom. Mám pocit, že za poslednú dobu sa beh medzi ľuďmi celkom rozšíril, bežcov stále pribúda, takže sa nemusíte báť, že budete pobehovať po ulici sami. Možno sa nájdu takí, čo to stále nebudú chápať a čudne sa na vás pozerať, ale vôbec to nemusíte riešiť, robíte to pre seba a pre ten skvelý pocit, ktorý po behu človek má.
V komunite adidas Runners som si nakoniec predsa len našla svoje miesto. Spoznala som nových ľudí, získala nových kamarátov a viac sa zblížila s trénermi. Navyše som v tom nikdy nebola úplne sama, pretože všetky tréningy a behy absolvujeme spolu. Je jedno či si úplny začiatočník alebo už máš niečo odbehané. V tejto skupine sa nájde každý a bude sa tam vždy rád vracať. Sme tam ako rodina, niekedy sa vidíme takmer každý deň, spája nás spoločná radosť z behu, vzájomne sa potiahneme, keď to nejde, poradíme si a vymeníme skúsenosti. Môžeme sa tiež inšpirovať, vyskúšať si rôzne zaujímavé veci či absolvovať spoločné akcie. Komunita bežcov je naozaj obrovská, ale to človek zistí až keď sa stane jedným z nich. 

Za posledné mesiace som komplet zmenila svoj životný štýl. Nebolo to prvý krát, ale ja vždy mávam také dvojaké obdobia, že raz som na seba prísna a drem, no a potom, najlepšie pred letom sa totálne opustím a kysnem doma s nutelou v ruke. :D Myslím, že som to nerobila správne, ale mám pocit, že som konečne na správnej ceste a našla som akýsi balans s ktorým som spokojná. Začala som viac dbať na to, čo si dávam do tela, viac športovať. Príprava raňajok sa stala mojou každodennou rutinou, ale plánujem si samozrejme aj ďalšie jedlá, sem tam chystám do krabičiek, pretože hlad je môj najväčší nepriateľ. :D Pri väčšom výdaji mám aj väčší apetít, ale hoci možno potrebujem viac jedla, treba ho voliť správne a s rozumom.

Comments