Pridaj sa aj ty k adidas Runners Bratislava

Už to bude pomaly rok, čo som začala behávať a významne mi v tom pomohla práve bežecká komunita adidas Runners Bratislava, v ktorej momentálne pôsobím a snažím sa ju na každých pretekoch dobre reprezentovať. Predtým som vôbec netušila, že niečo ako bežecké komunity existuje, a že máme, nielen v Bratislave, toľko nadšených bežcov a bežkýň. :) V predošlých článkoch, ktoré som na tomto blogu uverejnila, som sa rozpísala o tom, ako som sa k behu a aj tejto komunite dostala. Len pripomeniem, že to bolo úplne náhodne a stačil k tomu jeden obyčajný letáčik a moje odhodlanie prísť na prvý tréning, ktorý všetko od základov v mojom živote zmenil. Okrem môjho prvého bežeckého výročia tak budem oslavovať aj môj prvý rok s adidas Runners, aj keď táto komunita oslávila už svoje 2. narodeniny. :)

Ak čítaš tento článok a možno už dlhšie rozmýšľaš nad tým, že by si tiež chcel začať behávať, v nasledujúcich riadkoch sa dozvieš ako na to, a prečo je byť súčasťou komunity a beh v skupine super.

Rozhodnutie začať behať môže prísť, tak ako aj u mňa, zo dňa na deň. Možno si nespokojný so svojim životom, ktorý je stereotypný a nudný, potrebuješ nejakú zmenu či jednoducho chceš začať niečo robiť pre svoje zdravie a kondíciu a popri tom spoznať nových ľudí. Ak si sa našiel aspoň v jednej uvedenej veci vyššie, stačí už len spraviť ten správny krok a ZAČAŤ práve TU a TERAZ! Veľa ľudí v mojom okolí si všimlo, že pravidelne behávam a som rada, že aj vďaka mne sa už zopár ľudí k adidas Runners pridalo. Alebo sa ma ešte stále pýtajú, ako sa dá k nám dostať a čo k tomu treba. Odpoveď je veľmi jednoduchá. Nepotrebuješ v podstate nič, táto komunita je zdarma, stačí prísť na prvý tréning a môžeš začať trénovať. :)

Tréningy prebiehajú počas celého týždňa pod vedením skúsených trénerov a ty si tak môžeš vybrať ten ktorý ti najviac sedí. Nemusíš byť v behu profík, okrem ťažších intervalových tréningov, tempových behov či výbehov do schodov sú v ponuke aj ľahšie behy, vhodné pre začiatočníkov. Tie sú väčšinou 8-10 kilometrové v easy pokecovom tempe. Okrem behu sa však zameriavame aj na techniku či silu a dobre ponaťahovať sa môžeš na hodine jógy. :) V zimných mesiacoch sa presúvame aj do športovej haly Elán, kde tak môžeme trénovať v akomkoľvek počasí. Sústredíme sa viac na správnu techniku behu a posilovanie.

Ale aby to behanie nebolo len tak, pred pár mesiacmi prišlo aj pár zmien a noviniek, čo sa fungovania komunity týka. Spojili sme sa s aplikáciou RUNTASTIC, ktorú možno poznáš a používaš aj ty. My ju využívame na prihlasovanie na tréningy, ktoré sú tam prehľadne rozpísané aj s popisom, čo sa bude v daný deň robiť. Počet miest býva občas limitovaný, tak je dobré si to rezervovať dopredu. Každý bežecký tréning sa ti bude rátať a čím ich absolvuješ viac, tým získaš aj určité benefity. So zvyšujúcim sa počtom tréningov postupne odomykáš levely bronze, silver až napokon gold, čo je presne 50 absolvovaných tréningov. Ak sa ti zdá toto číslo príliš vysoké, možno ťa poteším, že za 5 tréningov máš právo získať naše klubové tričko, v ktorom môžeš chodiť na tréningy alebo pretekať. :)

K ďalším benefitom patrí aj bežecké poradenstvo od našich skvelých coachov, ktorí sú tu pre teba, aby ti poradili a pomohli v dosiahnutí tvojich cieľov. A tiež ako člen AR máš free vstup do našej ''základne'', alebo aj BASE, ktorá sa nachádza na Tyršovom nábreží na lodi vedľa Loď Café. Podľa mňa miesto s lepším výhľadom na Bratislavu určite nenájdeš.
Prečo je teda super pridať sa k nám, a prečo som si adidas Runners tak veľmi obľúbila ja?
ĽUDIA - Je úžasné ako beh ľudí spája a niekedy mám pocit, že adidas Runners je akoby moja druhá rodina. Trávim tam naozaj veľa času, niekedy aj viac krát do dňa a veľmi mi to prirástlo k srdcu. Spoznala som množstvo ľudí s rovnakou záľubou, našla som parťákov a parťáčky s ktorými sa navzájom podporujeme a trénujeme, skvelých trénerov, ktorí mi za ten rok toho dali veľmi veľa, bežecky ma posunuli a poradili, keď bolo treba a samozrejme aj ďalších inšpiratívnych, skúsených a výborných bežcov.
MOTIVÁCIA
Hlavne pre začínajúcich bežcov to môže byť super odrazový mostík, aby ich to po prvom behu neprestalo baviť. Začiatky sú vždy najhoršie, človek nemá kondičku, odbehne len pár kilometrov, nevydrží bežať súvisle a pohľad na druhých, ktorí sú na tom lepšie môže byť skôr demotivujúci. Beh v skupine je skvelý aj po psychickej stránke, keďže sa navzájom vieme potiahnuť a podporiť a človeku to vtedy ide oveľa ľahšie. A ak človek nakoniec predsa len vytrvá a bude v tom pokračovať, možno na sebe spozoruje aj určité zmeny (lepšia kondícia, zmena postavy, lepší pocit, radosť z pohybu), a práve to ho bude ešte viac motivovať.

PRAVIDELNOSŤ / RUTINA
Tak trošku súvisí s motiváciou. Tým, že tréningy sa stále opakujú a väčšinou sú v rovnaký deň a hodinu, človek si postupne zvykne a zaradí ich do svojho denného plánu. Zvykneme byť leniví, nič sa nám nechce alebo sme unavení. Ak sa máme do niečoho púšťať sami, ľahšie si nájdeme dôvod prečo niečo neurobiť alebo si vymyslíme výhovorku prečo NIE. Keď začneš trénovať s AR, po čase ti to už príde ako taký zvyk, ktorý robíš pravidelne a budeš sa tešiť na každý tréning stále viac a viac. A navyše vieš, že v tom nebudeš sám, ale že si dobre odmakáš v spoločnosti ďalších bežcov. Pocit po tréningu je snáď to najlepšie, čo môže byť a domov odchádzaš s tým, že si pre seba spravil niečo prospešné. :)

Myslím, že toto sú asi tie najzákladnejšie plusy prečo byť členom adidas Runners, aj keď by sa ich určite našlo omnoho viac. Keď som sa pýtala pár ľudí ako sa im u nás páči, väčšinou dali za pravdu, že beh v skupine je niečo iné ako behať sám, viac ich to baví a motivuje, prekonávajú sa na každom tréningu a dokonca sú ochotní vstať skôr, len aby si mohli zabehať. Človek niekedy ani nevie, čoho je schopný a kde sú jeho limity. Máme tendenciu neveriť si a podceňovať sa. Práve vďaka komunite môžeme získať sebavedomie, dôveru v samých seba, že to jednoducho dokážeme ak do toho ideme naplno hlavne srdcom a vášňou. Ja som sa ešte na záver spýtala mojich kamarátov, čo majú oni najradšej na AR a prečo radi trénujú skupinovo. :) 

MONIKA
''V adidas Runners som spoznala veľa skvelých ľudí, pre ktorých je beh vášňou rovnako ako pre mňa. Vymieňame si spolu bežecké zážitky, navzájom sa motivujeme, radíme si, chodíme spoločne aj na preteky. Behanie v skupine je oveľa väčšia zábava a kilometre ubiehajú omnoho rýchlejšie.''
''Tréneri k nám pristupujú zodpovedne a snažia sa nám poradiť, kde sa zlepšiť. Z osobnej skúsenosti viem, že tréningy ma posúvajú ďalej. Myslím, že každý si po pár týždňoch beh zamiluje. A ak už nejaký ten čas beháš, po tréningoch s nami už nebudeš chcieť behať s nikým iným. :D''

DANIEL
''Keď môžeš využiť tréningy s inými ľuďmi, je to lepšia motivácia. Hlavne ak sa ti nechce ísť, potrebuješ sa k tomu nejako dokopať alebo sa ti nechce vymýšľať tréning samému pre seba. Veľký benefit vidím hlavne u začínajúcich bežcov, ktorí komunitu môžu využiť nielen k motivácii ale aj rady trénerov a vytvoria si zvyk byť aktívni. A samozrejme zlepšia aj svoje zdravie, zredukujú stres a vyčistia si hlavu po práci.:)''
SIMČA
''Vybrala som si adidas Runners, pretože keď bežíš sám, nikdy sa neprinútiš prekonať sám seba, keď tvoja myseľ kričí, že už stačilo. Skupina ťa potlačí. Zároveň je to aj skupina ľudí, s ktorými si určite nájdeš aspoň jednu spoločnú tému a s ktorými si môžeš vymeniť skúsenosti. V neposlednom rade ťa nikto nesúdi za pomalšie tempo alebo zlé oblečenie.''



Tak čo? Presvedčila som ťa o tom, že pridať sa k adidas Runners Bratislava rozhodne stojí za to? :) Nezabudni tiež sledovať aj FACEBOOKOVÚ stránku, kde sa tiež dozvieš rôzne informácie, aktuality, novinky a súťaže. 

📷fotky by @kovop ( Peter Kováč )

Comments