Zdravé pečenie? (cícerovo-kakaový koláčik)

Ahojte! :) Asi mi dáte za pravdu, že väčšina z nás má maškrtný jazýček. Sem tam si doprajeme nejakú sladkosť, alebo pri najlepšom dobrý zákusok. Ja sa toho sladkého snažím jesť pomenej, no keď je dobrá príležitosť sladké rozhodne neodmietnem. :) Nie vždy je totiž ľahké odolať domácemu koláču od mamy či babky, alebo čokoládovej palacinke či cheesecaku v kaviarni. Keď si to telo pýta, nemôžem povedať nie a o to viac si tento gurmánsky zážitok vychutnám.

Hoci si tieto klasické koláče a sladkosti nechávam na svoje ''cheat days'', v poslednej dobe si čoraz viac ulietavam na zdravých receptoch na koláče či iné dobroty. Internet je nimi doslova zaplavený a z toho množstva si ani neviem vybrať, čo by som chcela vyskúšať skôr. Pečenie je ináč super vec, chcela by som mať na to viac času a priestoru, ale som rada aj za to, že stíham spraviť aspoň raňajky. :)

Mnoho ľudí má averziu voči zdravým koláčom, a keď im poviete, že sa v nich nachádza fazuľa, mrkva alebo nedajbože avokádo, hneď ohrnú nosy. A pritom chuťovo sú vynikajúce a človek má oveľa menšie výčitky svedomia, keď si z takéhoto koláča dá a môže zjesť aj viac kúskov. Zrejme to vedia oceniť najmä ľudia, ktorý sa zdravo stravujú a dbajú na to, čo si dajú do úst. Mne sa to napríklad veľmi páči, že klasickú múku môžeme nahradiť ovsenými vločkami, mandľami či proteínom, kravské mlieko rastlinnými mliekami a cukor rôznymi inými a lepšími sladidlami. Síce sa osobne zameriavam skôr na raňajkové recepty, stále viac a viac ma to ťahá práve k pečeniu. V najbližšej dobe sa teda budem snažiť vypekať o čosi viac, len neviem, kto to potom bude jesť. :D

V dnešnom článku som si pre vás pripravila recept na zaujímavý a ľahký mini koláčik, ktorého hlavnou ingredienciou je CÍCER! :D Pôvodný recept som mierne obmenila, aby bol ešte viac ''guilty free'' a zmenšila som množstvo, aby z toho bol len takýto malý kúsok. Ale viete z toho spraviť dokonca bábovku, koláč či muffiny.

ČO BUDETE POTREBOVAŤ? ♥ CÍCEROVO-KAKAOVÝ mini KOLÁČIK
  • plechovku cíceru
  • 2 vajíčka
  • 75 ml pomarančovej šťavy ( môžete použiť aj mandarinku a poprípade zriediť s vodou )
  • 50g kokosového cukru
  • 35g kakaa
  • 10g proteínového prášku
  • sladidlo ( ja som použila vanilkové flav drops )
  • 1čl kypriaceho prášku
  • pol čl sódy bikarbóny
POSTUP: 
Najskôr prepláchneme cícer a poriadne ho rozmixujeme. (Ja používam nutribullet, ale skôr by som volila tyčový mixér alebo niečo podobné.) Postupne pridávame ďalšie ingrediencie. Cícer mixujeme s vajíčkami, kakaom, ovocnou šťavou, cukrom, proteínom a ostatnými ingredienciami, kým nám nevznikne kakaová hmota. Tú nalejeme do menšej vymastenej formy. Cesto sa celkom dosť zvýši, takže ho netreba liať úplne po vrch. Koláčik pečieme na 190 stupňoch asi 40 minút. (treba skúsiť špáradlom či je už upečený). Následne ho necháme vychladnúť, vyklopíme a ozdobíme podľa chuti. Ja som zvolila skvelé maslo Pure Nuts arašidy-kokos a rôzne ovocie.

Bola som prekvapená, že cesto bolo také vláčne, vôbec nie suché a pripadalo mi ako nejaké brownies. Ak vám bude koláčik málo sladký, môžete si k nemu pridať napríklad toping, šľahačku či spraviť na vrch polevu. Je to len na vašej fantázii. :) Dúfam, že sa vám recept páči ak sa rozhodnete upiecť, nezabudnite mi dať vedieť a tiež mi môžete do komentárov napísať, aký máte názor na zdravé pečenie. Prajem dobrú chuť!

Comments